home
 
 


Nieuws
ALSO ApplicatieLandschapScan
voor Organisaties
[Welkom :: Over INQA :: Deze pagina] 

Visie

Resultaatverbetering
Elke vitale organisatie streeft voortdurend naar verbetering van haar resultaten. Stilstand is achteruitgang; tevreden zijn met de huidige prestaties leidt op termijn naar het einde. Het vermogen om bottlenecks weg te nemen en problemen op te lossen hangt vooral af van creativiteit in het benutten van nieuwe kansen. Resultaten verbeteren doe je door innoveren. Succes is weggelegd voor organisaties die voortdurend meer toegevoegde waarde voor hun omgeving weten te creëren.

ICT
Informatietechnologie is een belangrijke driver voor innovatie. Onder andere door outsourcing lijken producten en diensten steeds meer op elkaar. Met ICT kunnen organisaties hun aanbod beter, nauwkeuriger afstemmen op hun doelgroep en zich positief onderscheiden van hun concurrenten. ICT maakt resultaten stuurbaar en is steeds vaker zelf onderdeel van de producten en diensten van een organisatie. Veel organisaties slagen er echter niet in om hun ICT naar wens in te zetten. Dit wordt knellender naarmate ICT meer wordt toegepast in de interactie van de organisatie met haar omgeving (zoals in geval van ketenintegratie). Vaak ligt dat aan een te technische benadering: de (on)mogelijkheden van de ICT worden als leidend beschouwd in plaats van de behoeften van de organisatie. Hierdoor ontstaat spanning tussen de ICT-processen en de business processen.

Procesbenadering
In dit spanningsveld kiest INQA consequent voor een 'outside-in' procesbenadering. De behoeften van uw klanten staan daarin centraal. De business processen wordt gezien als een afgeleide van die klantbehoeften en ICT-processen daaraan ondersteunend. INQA helpt uw organisatie bij het structureren, inrichten en verbeteren van processen, aan de business- en/of aan de ICT-kant. INQA's consultants en interim managers gebruiken daarbij een pragmatische mix van gezond verstand, frisse creativiteit en bewezen best practices uit de markt. Het zijn de mensen in uw organisatie die resultaten bereiken via processen. Kennisoverdracht is daarom altijd een essentieel deel van INQA's dienstverlening.
Laatst bewerkt op: 15.11.06 door halo
  Copyright © 2006 - 2010, INQA Quality Consultants BV, Vianen | KvK 23.085.091 | Powered by XOOPS 2.0.18 RSS feed